Salam hormat buat semua,
Peluang berbuat kebaikan memang banyak, tidak terhad kepada sesiapa pun di muka bumi ini. Sama ada orang kaya mahupun orang miskin..Sesungguhnya Allah tidak memandang pada darjat dan kedudukan seseorang itu.


Allah berfirman yang bermaksud,
"...Dan berbuat baiklah, kerana sesungguhnya Allah menyukai ( mencintai ) orang yang berbuat baik."
(al-Baqarah:195)

Dalam sebuah hadis qudsi, Allah berfirman yang bermaksud,
Aku cintakan 3 jenis manusia, tetapi Aku jauh lebih cinta kepada 3 jenis manusia lainnya, iaitu:
  Aku cintakan orang yang pemurah, tetapi aku lebih cinta orang miskin yang pemurah
  Aku cintakan orang yang rendah hati dan diri, tetapi aku lebih cinta orang kaya yang rendah hati dan diri
Aku cintakan orang yang bertaubat, tetapi aku lebih cinta orang muda yang bertaubat
 
Fikir..fikirkan..



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer